Ben Harper i els seus inseparables The Innocent Criminals

jueves, 10 de julio de 2008


Des de els seus inicis Ben Harper va reflectir en el seu estil la influència d’artistes de soul com Aretha Franklyn, Sam Cook o Otis Redding. Actualment, en canvi, es decanta més per genis de la guitarra com Bob Dylan o Tom Petty. Les lletres obscures, d’amors impossibles, i la lluita per les causes polítiques han definit, a més, la figura de l’artista durant la seva trajectòria. Després d’una llarga gira de nou mesos i en calent, Ben Harper i la seva banda es van endinsar en un estudi de Paris per gravar, en només set dies, ‘Lifeline’, publicat el passat estiu. Una obra mestre del soul americà, amb cançons pures, sense additius, ja que no van fer servir cap ordinador per enregistrar-les. Mentre uns es dediquen a aconseguir les melodies, en Harper escriu en solitari les lletres de les cançons. El resultat és obvi, una combinació perfecta de sabors e intensitats.

Una vegada més, Ben Harper ha comptat amb la contribució dels The Innocent Criminals, la banda amb la que enriqueix les seves cançons i embelleix els
arranjaments. Un afegit de qualitat que ja quedava ben palès a l’anterior àlbum, ‘Both sides of the gun’, i gràcies al qual va agitar, un cop més, el panorama musical. Per altra banda, i parlant del concert en concret, el públic està acostumat a veure uns directes en els que es combinen temes nous amb els de sempre, sense lloc per a la decepció. Com que ja fa temps que el Razzmatazz es va quedar petit per a la quantitat de gent que arrosseguen,en aquesta, com en altres ocasions, la cita és al Pavelló Olímpic de Badalona aquest proper dijous.

M-Clan, teloners de luxe

I de teloners, per si no en teniu prou amb l’energia de Ben Harper, els M-Clan. Els murcians, liderats per l’incombustible Carlos Tarque, arriben amb ‘Memorias de un espantapájaros’ sota el braç. Un retorn a les arrels del seu rock sureny característic i més allunyat de la fórmula comercial d’altres àlbums, el que els ha suposat molt bona acceptació per part de la crítica.

0 comentarios: